Julen nærmer seg med stormskritt og våre ansatte ser frem til noen dager med avspasering før årsoppgjøret setter inn etter nyttår.
Derfor vil det være begrenset kapasitet i romjulen og vi ber deg om å avtale i god tid med din saksbehandler dersom det er arbeid som må utføres før nyttår.
Vi minner om at bankene har egne frister for betalinger i fobindelse med jul og nyttår.
Vi takker for samarbeidet i året som har gått og ønsker deg en riktig god jul.
Vennlig hilsen oss i Rott Regnskap og Rådgivning AS
Kjære kunde,
Kontoret er stengt fredag 25. november.
Dersom du har noe som må ordnes, må dette gjøres i forkant.
Nå som vi nærmer oss slutten av året er det igjen tid for å tenke på riktig håndtering av gaver. Når arbeidsgivere gir julegaver til sine ansatte, er det viktig å vite om reglene for skattefritak. Trykk her for mer informasjon.
Arbeidsgiver kan dekke utgifter til strøm og ladestasjon.
Klikk her for mer informasjon angående beskatning.
På grunn av internt arrangement er kontoret stengt fra kl 09:00 på mandag 31. oktober.
Dersom noe haster, kan du ringe sentralbordet på telefon 45 43 00 00.
Finansdepartementet har lagt frem forslag tilnye regler for beskatning av private formuesgoder i selskapet. Forslagetgjelder selskaper der en eier, eventuelt nærstående har bestemmende innflytelsei et selskap (AS, ANS mv) hvor selskapet eier eller disponerer fritidseiendom,båt, fly, helikopter eller boligeiendommer som er egnet til privat bruk.
Les mer her
Sommeren står nå for døren og vi vil gjøre vårt beste for at ferieavviklingenskal gå så smidig som mulig.
Vi ønsker at mest mulig kan håndteres av dinsaksbehandler, det er derfor greit om du kan ta kontakt med saksbehandlerdersom du vet om noe som skal gjøres i ferien.Vi ønsker deg en herlig og avslappende ferie😊
Vi er stolt sponsor av Sommerrevyen. I den anledning har vi lyst til å invitere deg med til en helaften med middag og revy sammen med følge. Noen av våre ansatte vil være til stede.
Det er begrenset med billetter så det blir førstemann til mølla.
Sommerrevyen er en sosial helaften med sistnevnte, sang og glede. Benket med kjente folk, serveres du med en dreven opplevelse med trøkk fra lokale artister som setter farge på alt som skjer rundt byen vår.
Dato: Fredag 10. juni kl. 19:30
Grillbuffet fra kl. 18:00
Sted: Rådhusplassen i Sandnes
Påmelding snarest.
Trykk her for påmelding
Kjære kunde!
De fleste av våre ansatte har fri og kontoret er stengt fredag 27. mai.
Husk å ta kontakt med din saksbehandler om du ønsker oppgaver utført før langhelgen.
Velkommen til kundemøte om pensjon!
I samarbeid med Sandnes Sparebank og Gjensidige Forsikring,
inviterer vi til kundemøte onsdag 1. juni.
Trykk her for mer info og påmelding
Stavanger kommune lyser ut koronastøtte til lokalt næringsliv som var sterkt direkte eller indirekte rammet av smitteverntiltak i perioden desember 2021 - januar 2022.
Disse aktørene kan søke støtte:
Søknadsfrist er 11. mars 2022.
Trykk her for mer info og for å søke.
Julen nærmer seg med stormskritt og våre ansatte ser frem til noen dager med avspasering før årsoppgjøret setter inn etter nyttår. Det vil derfor være begrenset kapasitet i romjulen og vi ber deg om å avtale i god tid med din saksbehandler dersom det er arbeid som må utføres før nyttår. Julaften og nyttårsaften vil være stengt. Vi minner samtidig om at bankene har egne frister for betalinger i forbindelse med jul og nyttår.
Som vi tidligere har informert om, har de fleste av våre medarbeidere hjemmekontor. Ytterdøren til vårt kontor i Pedersgata vil derfor være låst frem til ting normaliserer seg. Det er derfor lurt å ringe på forhånd og avtale tidspunkt dersom du har behov for å komme til vårt kontor.
Vi takker for samarbeidet i året som har gått og ønsker deg en riktig god jul. Husk å ta vare på hverandre!
Vennlig hilsen oss i Rott Regnskap og Rådgivning AS
Kjære Kunde!
Vi legger i disse dager om vår telefonsentral og vårt sentralbordnummer.
Fra torsdag 16. desember vil vårt telefonnummer være 45 43 00 00, men det gamle nummeret vil fungere en stund fremover fortsatt.
For å komme frem til din saksbehandler direkte, anbefaler vi at du bruker mobilnummeret.
Julen står for døren og de fleste av våre ansatte vil avspasere deler av julen. Det vil derfor være begrenset kapasitet. Vi ber deg derfor allerede nå om å avtale med din saksbehandler dersom det er arbeidsoppgaver som må utføres før nyttår.
Som følge av den pågående smittesituasjonen vil de fleste av våte ansatte nå ha hjemmekontor. Du vil derfor komme i kontakt med din saksbehandler på mobiltelefon.
Økt utbytteskatt for personlige aksjonærer fra 2022 innebærer at utbytte bør vurderes vedtatt før årsskiftet.
Trykk her for å lese hele artikkelen fra Regnskap Norge
Er du klar til årsoppgjøret?
Vi gjør det enkelt for deg, her finner du en enkel sjekkliste utarbeidet av Regnskap Norge som gir deg en oversikt over hva du må huske på ved forberedelsen til årsoppgjøret.
Her er endringene påskatteområdet:
Endrede satser oginnslagspunkt for trinnskatten
- Redusere innslagspunkt itrinn 3 fra 651 250 kroner til 643 800 kroner
- Øke satsen i trinn 3 fra13, 3 prosent til 13,4 prosent
- Redusere innslagspunkt itrinn 4 fra 1 052 250 kroner til 969 200 kroner
- Øke satsen i trinn 4 fra16, 3 prosent til 16,4 prosent
- Nytt trinn 5 på 17,4prosent fra 2 000 000 kroner
Økt bunnfradrag iformuesskatten
- Bunnfradraget settes til1 700 000 kroner
Innføring av nytt trinn iformuesskatten for store formuer
- Innslagspunkt 20 000 000kroner
- Sats 1,1 prosent
Verdsetting av aksjer ogdriftsmidler
- Verdsettelsen av aksjerog driftsmidler mv. økes til 75 prosent
Firmabilbeskatning avEl-bil
- Rabatten for elbiler ifirmabilbeskatningen settes til 20 prosent
Særskilt inntektsfradragfor de som bor i Troms og Finnmark
- Fradraget økes til 20 000kroner.
Økt frikortgrense
- Frikortgrensen økes til65 000 kroner
Redusere trygdeavgiften
- Trygdeavgiften pålønn/trygd settes til 8,0 prosent
- Trygdeavgiften pånæringsinntekt settes til 11,2 prosent
På grunn av stor interesse, inviterer vi, i samarbeid med Advokatfirma Tingmann AS,
til kundemøte tirsdag 23. november kl 16:00- 18:00 i våre lokaler i Pedersgata 18.
Det blir servering av pizza fra kl 15:30.
Klikk her for mer info og påmelding!
Kjære kunde!
Kontoret blir stengt kl. 11:30 torsdag 23. september på grunn av internt arrangement.
Trykk på linken for å lese mer
SMS-godkjenning av bankbetalinger fases ut 1. juli 2021
1. juli 2021 fases sms-tjenesten (OTP -One Time Password) for godkjenning av bankbetalinger ut ifm vår bankintegrasjon - OnlineBank. Tjenesten erstattes av BankID som allerede er en godt innarbeidet verifiseringsløsning for trygg og sikker godkjenning av betalinger.
Bruker du sms-tjenesten i dag for godkjenning av bankbetalinger som utføres i Zirius må du bytte til BankID innen utgangen av juni 2021.
Klikk her og se hvordan du aktiviserer BankID i Zirius.
BankID
BankID er en trygg og sikker personlig elektronisk legitimasjon som benyttes ved identifisering og signering på nett. Det er bankene i Norge som tilbyr denne tjenesten. I 2004 fikk de første norske kundene BankID. Da hadde den norske banknæringen jobbet i fire år for å utvikle en felles infrastruktur. I dag har over 4 millioner nordmenn BankID. BankID brukes av alle landets banker, offentlige digitale tjenester og av stadig flere virksomheter i ulike bransjer.
Hva er bankintegrasjon?
Zirius OnlineBank er integrasjon av nettbanken i økonomisystemet. Bankintegrasjonen er tilpasset majoriteten av norske bankaktører. Løsningen tilrettelegger for to-veis kommunikasjon mellom banker og Zirius. Med OnlineBank får du en sikker løsning med BankID-verifisering, effektiv flyt av inn- og utbetalinger med komplett oversikt, direkte i Zirius. Dermed elimineres behovet for manuell overføring av filer.
Les mer om bankintegrasjon i Zirius her.
Klikk her for å melde deg på nyhetsbrev fra Zirius
Dagens EHF 2.0 format fases ut 31.12.2019, og erstattes av EHF 3.0 fra 01.01.2020. Det innebærer at alle som sender på EHF-formatet i Norge må benytte EHF 3.0 fra nyåret.
Mens dagens format, EHF 2.0 er en norsk tilpasset utgave av det europeiske Peppol Bis formatet, er EHF 3.0 det samme som Peppol Bis 3.0. Det betyr at vi får en felles europeisk standard, med nye spennende muligheter for enklere flyt av handelsdokumenter på tvers av landegrenser.
2019 har vært et overgangsår, hvor blant annet alle aksesspunkt har blitt klargjort for EHF 3.0, og for deg som Zirius bruker er det følgende som gjelder ift til versjoner:
Zirius Portal og Zirius versjon 3.7 – sender faktura på EHF 3.0
Zirius versjon 3.6 sender faktura på EHF 2.0
Du kan motta EHF 2.0 og EHF 3.0 uavhengig av Zirius versjon
For å sikre at alle har rett versjon av Zirius 01.01.2020 kommer vi til å gjennomføre en automatisk oppdatering 30.12.2019 for dere som ikke allerede selv har oppdatert til Zirius v. 3.7. Du kan selvfølgelig også oppdatere selv i perioden frem til denne datoen.
Selv om Zirius håndterer det meste ifm overgangen til versjon 3.7 automatisk kan noen oppleve utfordringer ifm sending og mottak av EHF i perioden fram til nyttår. Dette skyldes at begge EHF-formatene er aktive nå, og forskjeller i enkelte EHF-enhetskoder mellom EHF 2.0 og EHF 3.0. EHF-enhetskodene oppdaterer du selv i Vareenhetsregisteret i Zirius.
Klikk her for mer om EHF og informasjon om overgang fra EHF 2.0 til EHF 3.0
Rott Regnskap og Rådgivning AS inviterer til RottForum på Clarion Energy Hotel onsdag 27. november kl. 08.00 - 11.30.
Program:
08:00 Enkel frokostservering
08:30 Velkommen ved daglig leder Håvard Rott
08:45 Jan Christian Bernhardt fra Styreforeningen presenterer
sentrale utfordringer knyttet til styrearbeid.
- Styrets ansvar
- Makt- og rolleproblematikk mellom eiere, styret og daglig leder
- Hvem påvirker styrebordet?
- Praktiske tips og råd.
09:30 Presentasjon av BoardLog - Gjør styrearbeidet enklere
- BoardLog - En ny og enkel programvare som effektiviserer ditt styrearbeid
- Styresekretær gjennom Rott Regnskap
- Styrekonsulent gjennom Styreforeningen
- Rekruttering av styreleder og styremedlemmer
10:00 Power Office GO
Torfinn Sollund fra Power Office presenterer et av våre skybaserte regnskapssystem.
- Timeregistrering
- Reiseregning
- Lønn
- Regnskap
- Faktura
- GoMobile
10:30 BizView
Espen Kringstad fra Mantle Analytics viser vårt nye rapporteringssystem.
11:00 Faglig informasjon
- A-ordningen; Hva er dette og hvorfor er dette viktig?
- Lønn eller utbytte; Hva er mest gunstig for deg?
- Regler for naturalytelser og diett
- Forberedelse til årsoppgjøret
11:30 Takk for i dag!
Våre samarbeidspartnere vil være tilgjengelige for spørsmål hele formiddagen.
Håper vi ser deg der!
Kjære kunde,
Vi vil med dette informere om at Harald Blindheim har sagt opp sin stilling som daglig leder i Rott Regnskap og Rådgivning AS.
Som en følge av dette blir Håvard Rott ny daglig leder i selskapet.
Vi ønsker Harald lykke til videre.
Endringene trådde i kraft 26.08.2019.
Vi er stolt sponsor av Viking Fotball 2017. Vi ønsker Thomas Pereira og resten av laget lykke til!
Rott Regnskap og Rådgivning AS har kjøpt Klientregnskap Stavanger AS.
Vi gleder oss over å kunne tilby effektive løsninger for enda flere kunder. Her er de ansatte som nå blir en del av teamet hos Rott Regnskap og Rådgivning.
Velkommen!
Gjennom 40 år har Rott Regnskap og Rådgivning AS vært en betydningsfull samarbeidspartner for flere tusen virksomheter i Stavanger og Rogaland. Historien bærer preg av stor ansvarlighet, punktlighet og god kvalitet.
Fortsatt er Rott Regnskap og Rådgivning AS en solid aktør med blikket rettet mot fremtiden med alle mulighetene som ligger der. 40-års markeringen vil bære preg av mulighetene du som kunde får til å redusere regnskapskostnadene med ny teknologi.
Du er velkommen til å bli med oss i feiringen.
«Jeg håper vi ser deg på festen!»
Vi er stolte over å kunne presentere vår nye nettside! Vårt mål med nettsiden er å gi et bilde på hvem vi er og hva vi står for.
Vi ønsker også at det skal være enkelt å å komme i kontakt med oss, og at vi har en god plattform å formidle nyheter.